۹۰ درصد زنان به این "سردرد" مبتلا می‌شوند

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::زندگی با داشتن درد مزمن دشوار است، علاوه بر علائم فیزیکی، درد مزمن باعث عصبی شدن و افسردگی و ناکارآمدی افراد می‌شود.

دکتر غلامرضا رئیسی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سردرد تنشی معمولا یک سردرد با شدت ملایم تا متوسط است که اغلب بصورت یک نوار فشاری محکم دورتا دور سر را فرا می‌گیرد و هنوز علت دقیق آن شناخته شده نیست اما ۹۰ درصد زنان و ۷۰ درصد مردان در طول زندگی به آن مبتلا می‌شوند. 
 
وی افزود: درد مبهم سر، حس تنگی و فشار در تمامی جلوی سر یا در دو طرف و پشت سر، حساس بودن پوست فرق سر، گردن و عضلات شانه و گاهی اوقات بی‌اشتهایی از علائم این بیماری است. 
 
وی ادامه داد: استرس، افسردگی و اضطراب، وضعیت بد قامت حفظ یک وضعیت بدن برای مدت طولانی و سفت کردن چانه از عوامل احتمالی دخیل در سردرد تنشی هستند. 
 
دکتر رئیسی خاطر نشان کرد: برخی از افرادی که به سردرد تنشی مبتلا هستند تلاش می‌کنند با خود درمانی سردردشان را رفع کنند. مشکلی که در این حالت ایجاد می‌شود این است که استفاده زیاد و مکرر از داروهای مسکن ضد درد، خود باعث ایجاد سردردهای ناشی از مسکن می‌شود پس توصیه می‌شود با مشاهدهٔ علائم فوق برای درمان به پزشک مراجعه کنند.
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید